Vinter inne

Vaknade strax efter 1 idag. Sovit ca 15 timmar. Antar att jag behövde det.
Ledig idag, men inte gjort så mycket. Städat i princip. Städat toaletten, dammsugit, dammtorkat i vardagsrummet, torkat i köket, plockat disk, satt igång en tvättmaskin....

Trots listan på kylskåpet där man ska fylla i vad för nytta man har gjort här hemma (allt för att vi ska se vilka som ligger på latsidan!) så är det ingen jämn fördelning. Det är grabbarna grus som ständigt ligger långt ner på listan och jag och mamma som i vanlig ordning ligger på toppen! Vad tusan ska man göra? Det går ju inte direkt att dra in veckopengen för någon....Vi är ju vuxna allihopa. Det borde inte vara så jävla svårt!

Nu ska jag dra på mig mina fårskinnstofflor så jag slipper frysa arslet av mig i Uppsalahems snåla 19-gradiga lägenheter!!
När det är sovdags är det pyjamas som gäller tillsammans med filt, täcke och överkast. När det är uppstigning drar jag på mig kläderna fort som attan och glider runt i vinterjackan och fårskinnstofflorna tills jag går hemifrån. Kan man få be om några grader till. Snorkallt!

Vilket positivt och uppmuntrande inlägg jag bjuder på;)






Tills vidare - Hörs snart!

Rebecca



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0