På fjorton dagar förlorade jag två veckor

Andra dagen på nya jobbet. Kan nog inte säga annat än att det går bra. Det känns bra. Kommer som sagt jobba kvar i Vänge också, trivs så bra med mina pärlor där! Lärkan är hemma för mig.

Var en gamling på jobbet som frågade vilket land jag var ifrån. Fått den frågan så otaligt många gånger, men nu var det så länge sen. Nu kan jag förstå, eftersom jag är svarthårig, men när jag var blond då?
Har hört att jag ser ut att vara från Polen, Jugoslavien (!?), Spanien, Marocko .... och när jag var i Egypten tyckte egypterna själva att jag såg ut som en egyptisk tjej. Skumt. Fakta är att jag är helsvensk. 100%.

Det är fredag. Freeeeedaaaag!:D Fredagen är bäst. Det går så mycket enklare att jobba på en fredag. Bara vetskapen om att det är helg sen är ju lite euforisk.

Dagen till ära:
Jag svor nykterbetseden. På fjorton dagar förlorade jag två veckor. När jag spelade full var jag tvungen att hålla mig nykter, eftersom jag inte kom ihåg hur jag skulle spela full när jag var full. En alkoholist är någon som du tycker illa om, som dricker lika mycket som du. Ja, spriten är kanske inte svaret, men den hjälper dig att glömma frågan. Jag dricker för att göra andra människor intressanta.


Min student





Tills vidare - en kall öl?;)

Rebecca




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0