Panik

Hade precis tagit en lång dusch och kom ut och satte mig i soffan. Lekte lite med Lasse och begrundade sen mina ben. Jusst ja, nu glömde jag raka dom. Såg en liten sårskorpa efter ett litet rivmärke från Lasse, trode jag ja! Det var för fan en liten fästing!

Har aldrig haft en fästing föut, och med tanke på att det är det äckligaste djur jag vet så tackar vi gudarna för det.
Men det lilla äcklet satt fast på mitt smalben. Jag fick panik. Kände hur det började snurra i skallen och vrida sig i magen. In på toan och spy.

Tanken på ett djur som sitter fast på min kropp blev för mycket. Panik. Ringer mamma på jobbet men hon svarar inte. Ringer hjärtat men där var det upptaget. Panik. Vad fan ska jag göra!? Visste inte om jag skulle klara av att ta bort den själv utan att lägga en pizza till. Men att gå runt med äcklet på benet, nej den tanken klarade jag inte av.
Den där feta glansig kroppen och de små lelösa benen som bara hänger där.
Kuta till datan. Googlade fram hur jag skulle ta bort den. Hämta pincetten, några djupa andetag sen så blundade jag och drog bort den. Nu vred det sig i magen igen.

Hämtade tändaren och gjorde en hel jävla majbrasa som jag grillade äcklet i! Spritade av hela benet och in i duschen igen. Nu känns det som att det det kryper på hela kroppen.
Tur i oturen att den var liten, hade det varit en sån där stor blaffa hade jag svimmat.

Och tänk att i natt drömde jag att Lasse hade 2 stora fästingar på sig.




Tills vidare - passa dig

Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0