mitt galleri

Ända sedan jag var liten har jag gillat att måla och pyssla. Allt där man får vara kreativ och använda händerna har tyckts fallit mig i smaken.
Pappa målade flertalet tavlor i akvarell, och hans pappa i sin tur målade också en del. Det började redan i lågstadet när man skulle göra kollage till någon uppgift. Jag fastnade alltid i allt klippande och klistrande att jag glömde bort själva uppgiften.

I högstadiet var bildlektionerna min favorit. Bildläraren sa att jag var duktig och att jag måste fortsätta med bild, kanske kunde jag läsa det i gymnasiet, tyckte hon. Och på den vägen blev det. Gymnasieåren spenderades på Bolandsskolans bild och form linje där jag trivdes som handen i handsken. Fast efter 3 år var man måttligt trött på allt som hade med bild eller form att göra.

Numera målar jag bara när jag känner för det och har tid. Jag vill fortfarande inte jobba med bild. (Sen att jag funderat till och från på att läsa till bildlärare lämnar jag inom parentes än så länge:))Jag tycker det räcker aldeless lagom att ha det som hobby. Än så länge finner man mina verk hemma hos mig eller på någon vägg hemma hos någon inom bekantskapskretsarna.

Lite kraffs man ådstakommit genom åren ;)





                    



Tills vidare - be creative!

Rebecca


Kommentarer
Postat av: sofia

du är så duktig du! :D

2009-05-20 @ 17:57:51
Postat av: Anonym

Och då har jag ändå inte gjort mitt bästaste ;)

2009-05-20 @ 21:41:00
Postat av: matilda

Du är veerkligen grym! Du kanske vill måla en bebistavla sen? :D

2009-05-21 @ 23:01:14
Postat av: DIN GRANNE

loser!!! SKOJ!

2009-05-24 @ 19:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0