Ledsen i ögat

Det började någon dag efter att Lasse anlänt. Hjärtats ögon var röda och kliade. Kanske hade han blivit pollenallergiker?
Sen blev det mera. det satte sig i näsan och halsen. hade han gått och blivit sjuk nu på allt!? Men han reagerade bara när han var hemma. Kunde mycket möjligt vara allt damm, eftersom vi håller på och renoverar. Men Jocke sa att det måste vara Lasse. Det gick in genom ena örat ut genom andra. Vi lät det gå ett tag till men det blev inte bättre. Det är Lasse sa hjärtat! Återigen in genom ena örat ut genom andra. Det fick inte vara så att Jocke blivit pälsdjursallergiker! Eller?

Jag gav mig inte. Han kanske bara hade ändrat sig, och ville komma med någon ursäkt? Om det nu var Lasse så fick han minsann gå och göra ett pricktest. Hos vårdcentralen reagerade han på katt. Satan!  Vad ska vi då göra med vår lilla bebis!?
Vi prövade med allergitabletter och att Lasse inte fick sova i sovrummet, men  ändock det blev inte bättre. Jocke sa att han orkade inte må såhär dåligt hela tiden! Det gjorde ont i hjärtat! Både tanken på att han ska gå runt och må surt, och på tanken att Lasse faktiskt måste fllytta.

Tur i oturen ville lillsyrran gärna bli Lasses nya mamma. Lasse känner ju igen henne sen förut och de bor bara 5 minuter här ifrån. Så idag har Lasse flyttat. Jag har gråtit mina tårar, fan, inte visste jag att det skulle kännas så hårt!
Känns nästan som om han skulle vara död på något sätt. Faan! Det gör ont i hjärtat. Det där var ju min lilla bebis!

Så nu känner jag mig lite låg.....



imorgon ska jag på syrrans studentskiva.



Gymnasietiden. Och min riktiga hårfärg.
(P.S på denna bild kan jag kanske förstå alla som frågar om jag är utländsk, men annars..?)




Tills vidare - show me some love

Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0