farbror doktorn

Precis bakom örat upp mot tinningen har det sen igår morse kännts som liknande svinhugg. Det hugger till någe fruktansvärt för att sedan gå 30 sek till 5 min innan nästa kommer.

Kollegorna på jobbet, likaväl som jag, började bli lite suspekta så jag åkte in till vårdcentralen och blev väl mött att kvarterets flummigaste doktor.
Han lämnade både ord och meningar halvfärdiga så man fick fylla i slutet åt honom. Som om han vore lite speedad på något sätt och varken hade minne eller tid att avsluta det han börjat säga.

 När jag och mamma (som jag altid tar med mig, av gammal vana, bekvämlighet och trygghet) kom utanför dörren bara tittade vi på varandra och började fnissa.
Mamma: - men guud, jag blev ju aldeless stressad av att sitta där inne!





Vi fick i alla fall med oss ett svar. Jag har lyckats dra på mig ett virus i ansiktsnerven (trigeminusnerven).
Går inte att göra något åt mer än vänta tills det går över... vilket är en obestämd tid. Om så inte är fallet skulle jag höra av mig angående smärtstillande.


Jaha, tack för den doktor flumm!



Tills vidare - kurera dig!

Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0