Som om vi aldrig skulle få se den mer igen

När värmen ligger på blir man lätt frånvarande. Finns ingen tid att sitta vid datorn när alla solstrålar måste tas till vara på. Svensk sommar, man vet aldrig när det vänder igen. Vi svenskar lapar sol som om vi aldrig skulle få se den mer igen.

Mitt lilla sug efter öl i fredags slutade på uteserveringen på Alexander. Kall öl, fint väder och trevligt sällskap, kan inte klaga, och gör det inte heller.

På lördagen var det dags att åka ut med båten. Av olika anledningar så ändrades det i sista sekund. I stället hamnde vi i Vårdsätra tillsammans med Uppsalas barnfamiljer. Det blev ett kort besök för att sedan ta oss hem och samla nya krafter. Va fan, vi drar till Gröna Lund!

Hjärtat vann 3 kg Ahlgrens och jag vann som vanligt ingenting. Köpte mig en polkagris och en sån där stor klubba. Jag köpte mig en egen vinst:) Precis som vanligt är det ingen som vågar åka några av de roliga karusellerna. Så jag kunde inte mer än att sukta åt alla skrikande människor med fötterna i vädret. Men några roliga och fartfyllda färder blev det. Vilda musen var ju helgalen! Inte undra på namnet. Låter lite smått suspekt dock, haha. Berg och dalbanan var ju kalaskul. Skulle dock velat testat den nya. men har lite svårt att se nöjet i att åka själv. Antingen sitter man själv och är stel som en pinne och ser totalt malplacerad ut, rädd för att skämma ut sig. Eller så åker man själv och skriker för full hals och skiter i vilket, och blir förmodligen tagen för en galning på rymmen.


Söndagen bjöd på bad i Fjällnora som sagt. Även lite shopping till sovrummet. Stendött på stan i värmen vid 4 tiden. Förståligt. Kvällen avslutades med ost och kex.

        
Måttligt med bilar i Fjällnora!


Sovrummet börjar ta form, inte mycket kvar. Och i morgon kommer golvet. Än så länge kan jag visa en bild på hur sovrummet såg ut när vi flyttade in. Lite kvar att fixa i sovrummet innan ni får tjuvkika, men det börjar närma sig före och efterbilder. Stay toon:)

Ordning och reda...






Tills vidare - Nu jobbar vi på tills helgen kommer

Rebecca


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0