Lillebror fyller 17

Nämen, nu ekade det nästan i bloggen. Näst intill förskräckligt dålig uppdatering!
Här har det jobbats. Working woman.

Vilket grymt sommarväder! Nästan lite fashinerad här på andra sidan skärmen, väntar bara på bakslaget. Trots detta väder går det bra att jobba. Och det är med inte allt för stor vånda jag tar mig upp på morgonen för att jobba. Vi har ju faktiskt privilegiet att vara ute på jobbet. Gamlingarna, trots deras häpnadsväckande åldrar, älskar ju också den svenska solen. Så det blir massa tid ute på gården. Sen kan jag inte påstå att man får märkbart med färg i jobbarbyxor och en T-shirt  som  sitter som en säck:)

Igår hade jag mig en ledig dag. Mamma och jag laddade kylväskan med jordgubbar, frukt, salladsmackor och negerbollar. För om man inte åkte till badstranden på en ledig sommardag med gassande sol så hade man blivit dumförklarad. Och det var såklart lika trevligt som det låter. Dock ångrar jag mig att jag inte hoppade i plurret. Jag gillar inte riktigt att ligga och lapa sol utan möjlighet till bad. Blir så yr och illamående. Och eftersom mamma hellre ligger och friteras på filten än att göra sällskap och jag inte ville trängas med 17 barnfamiljer vid den lilla strandkanten så fick det vara. För den här gången.

Nu är vi bjudna hem till mamma på middag. Lillebror fyller 17! Fasiken, han är ju min lilla gullplutt. I mina ögon kommer han alltid vara den där vithåriga lillkillen som inte hade något emot att mysa lite med storasyrran. Men ni vet ju själva hur stor man tyckte att man var när man var 17. Så idag vet jag inte om han själv skulle anse sig vara min gulleplutt:)


Grattis!!
Lillebror en gång i tiden



Tills vidare - älskar att vakna när solen sipprar in genom persiennerna

Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0