Mardrömmar

Fy fan, rent ut sagt, vilken mardröm! Vilken ångest när jag vaknade. Definitivt den tyngsta hittills! Sån tur var vaknade jag i rättan tid. Nästan som om jag visste att nu orkar jag inte drömma mer, nu börjar det bli för jobbigt. Det var sekunden efter polisen tog mig. Jag slog upp ögonen för en sekund och konstaterade att jag var hemma, i min säng. Genast kändes allt mycket bättre. Men komiskt nog somnade jag om och hela kalaset fortsatte.

Vissa forskare tror att det beror på omedveten rädsla, medan andra inte är eniga. När man har en mardröm påverkas det autonoma nervsystemet. Vid stimulering av en del av detta sätter det igång svettsekretionen, och därför vaknar man ofta efter en mardröm med genomblöta lakan.




Tills vidare - sweet dreams

Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0