Kära syster

Idag var det dags. Systers stora student.
Jag var bokad hemma hos morsan klockan 06 i morse för att hjälpa syster med make-upen.(tiden är anpassad efter deras fotografering 07.26!!) Självklart försov jag mig och systers stora dag började en aning stressigt. Och inte hann det bli färdigt heller. Men lika glad var hon för det när dansklassen 11.45 kom utspringandes på scen i den groteska kylan och blåsten. Dom var så tjusiga alla tjejorna! Och morfar grät. . Nu hade deras lilla Millan, även hon, blivit stor.

Hemma bjöds det på buffe´. Och Millan lite lagom rund om fötterna och hög på livsglädje kom sprudlandes hem. Det åts gott och skrattades.  Sedan var det dags för Millans ombyte inför kvällen. Dags för ny make-up och hårfixning, samtidigt som jag fixade kära mor inför hennes sväng om på Flurran. Även hon blev lika fin!

Jag och hjärtat har precis lämnad av syster och hennes Mikaela till en lokal där hennes klass ska har förkrök innan de ger sig ut i studentvimmlet.


Mikaela och syster ikväll!


Så till kära syster: Tänk att du som nyss satt och käkade tuggummin från marken och alltid ville sova bredvid storasyster i hennes säng, har tagit studenten idag! Det är en tid i ditt liv som tar slut men en ännu längre som börjar. Skolans alla år är slut. Men samtidigt tåls att minnas att livet är en skola, livet lär och vi som lär varandra är alla människor. Ta vara på allt gott nu och dansa skiten ikväll!

Älskar dig!






Tills vidare - sjung om studentens lyckliga dar´.....

Rebecca


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0