Spa och hemmatrix

Igår fick hjärtat en liten spakväll. Jag klippte av den långhåriga kalufsen. Gav honom hårinpackning, peeeling och ansiktsmask. Sedan var det insmörjning och massage. Han blev så fin!
Sen vad det gäller att klippa hår har jag inte en blekaste aning om hur man gör! Sån tur var har Joakim så tjockt hår att det räcker till halva Uppsala, plus att det är självfall. Så man kan nästan (observera nästan) klippa hur knasigt som helst. Men han blev fin. Sommarkort och fint!

Vad det gäller peeling så använder jag alltid socker. Ja, vanligt strösocker. Känns onödigt att lägga ut pengar på någon dyr kroppspeeling när man kan rota lite i skafferiet och få en minst lika bra! Blandar ut det tillsammans med duschtvålen och sen är det bara att skrubba på. I ansiktet blandar jag ut sockret med ansiktsmasken. Funkar kanoners!

För oss med älskade pormaskar. Sånna man man inte få för många av, eller!?
Jag brukar mortla 2 ipren och blanda med nån droppe vatten och sen smeta ut där det behövs. Låt torka och sitta på ca 10 minuter. Sen är det bara att skölja bort med ljummet vatten. Tadaa, mycket bättre!

Mina favoriter i badrumsskåpet:

    




 

Nivea -hårinpackning, 75 kr  
Neutrogena - ansiktsmask,75 kr
Wella - saltvattenspray, 150 kr
Kastanjevatten, 90 kr
Smiths Rosebud - lipbalm, 90 kr
Lee Stafford - torrspray,80 kr
The Body Shop - facemist, 125 kr






Tills vidare - vilken är din favorit?

Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0