Det började helt fel!

Precis som på film vaknade jag ur min mardröm alldeless svettig och med ett ryck.
 Rullar över på andra sidan sängen för att komma åt mobilen som ligger på sängbordet. 07.30.
07.30 = Jag börjar jobba NU!
Panik!
Jag som även tänkt komma in 7 idag etfersom jag gick lite tidigarde häromdagen.
Fan fan fan!
Slår numret till jobbet. Nej, men själkvklart, min mobil funkar ju inte. Springer till datorn för att skicka iväg ett sms.
På med kläderna och springa till bussen. När jag ska låser dörren ser jag att jobbarnycklarna sitter på nyckelknippan sen igår. Lyckat Becca. Innebär att någon stackare varit utan nycklar.
Tackar gudarna för solbrillor i morse, med tanke på att påsarna under ögonen hängde i höjd med knäna.
Väl inne i stan är bussen sen. Givet.
Infinner mig på jobbet 08.35. Virrig som en gammal höna, stressad och hungrig. Och inget snus har jag heller.
Tur för söta Frida på jobbet. "Sätt dig ner och ta en kopp kaffe först, du behöver inte stressa. Jag har gett  dina gubbar(man har 3 gamlingar som man tar hand om under dagen)  deras mediciner".

Hej och hå vilken dag. Nu sitter jag här hemma med huvudvärk och mår pyton. Ätit och druckit för dåligt under dagen.
Sofie frågade på bussen hem om jag verkligen måde bra. Hon yckte jag såg lite blek ut. Ger väl med sig under kvällen.
Det där med att dricka vatten är inte min straka sida. dricker kanske 4-5 glas om dagen vilket i denna värme är för tok på lite!



Nu är det dags för middag.





Tills viadre - drick vatten!!

Rebecca




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0