sista julrushen

Gårdagen bestod bara av massa flängande. Från 09.30 till 22.00.
Till läkaren, stan, hem, stan, IKEA, hem, gränby och systemet, hämta brorsan på stan, hem, hämta andra brorsan på träning, hem, handla, hem, lassa grejer i bilen och köra till syrrans nya lya - HEM! Fixa nya rummet och drickalite glögg med morsan. Pust! Slocknade ganska tidigt. Eller snarare väldigt tidigt med tanke på de senaste månadernas sömnruntiner.

Idag var det jobb på schemat, 12.30 - 21. Stig börjar med att ringa när jag är hemma och säger att dom undrar vart jag är, att jag redan skulle ha börjat, dålig mottagning och massa fniss... Så var ju självklart inte fallet utan Stig ville bara vara lite lustig. Kommer till jobbet där tjejeorna väljer att låsa in mig i köket i en halvtimme. Drygt! Jag är inte den som blir grinig i första taget. Men det var riktigt taskig tajming. Utan snus sen igårkväll......  Var sur som en barnunge efteråt. Men som sagt, hämnden är grymt ljuv tjejor, grymt!!:)


Patrik kom som vår allas räddande ängel. Åkte och fixade middag åt oss, snus till mig och bolagsbestyr åt tjejorna. Tack Patrik!:)

Åkte förbi mormor ikväll och önskade god jul. Mormor blir alltid lika stolt och klappar mig på kinden och säger att hon tycker jag är så duktig som tar hand om gamlingarna. Söta lilla tant.
Är så glad att jag både har mormor och morfar som fortfarande är pigga och glada, och framförallt kan ta hand om sig själva trots ålder. När man ser vad demens gör med människor blir man tacksam!
Kring jul kan det inte hjälpas att tänka på de dementa som inte längre känner igen sina anhöriga.
                                                                                                    Julafton 2006
Imorgon är det jobb....igen. 15 - 20. Jobbjul!




God jul kära vänner!
Kanske hinner ni kika förbi imorrn på självaste julafton.

Nu ska jag dricka upp glöggen innan den blir kall!





Tills vidare - Ta hand om er!

Rebecca
















                                                                                   julafton 2006


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0