Julafton i all ära

I tid med att hederliga människor stiger upp och börjar den nya dagen, då somnade jag. Lyckades hitta en sida där jag kunde titta på DH online. Och fastnade. Eget rum och bärbar dator (dessvärre från 1700-talet)...beroendeframkallande.

Inte mycket till julafton i år. Sovmorgon, öpnnade lite klappar och sen gick sista lasset med grejer till syrrans nya lya. Lite rött läppstift och göra sig julfin sen bege sig till jobbet. Hemma strax efter åtta, tog mig lite glögg och skinkmackor, snackade lite skit med morsan, städade och sen var julafton i princip över. Hanns dock med ett finbesök på kvällskvisten. :)

Morsan lullar runt med dammsugaren och sitter med ett gammal tanborste och skurar alla vrår i badrummet. Allt det vi inte gjorde innan jul.
Jag väntar fortfarande på min frukost på sängen. Antar att det försvann någonstans mellan alla dammråttor och skurmedel.

Dags att stiga upp, men sängen håller mig kvar. Ska nog joina moder på städfronten ändå, och ge själen en dos terapi:)




Tills vidare - städning är underskattat!

Rebecca





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0