Du ska gifta dig för kärleken!

I ottan på jobbet:
Jag: Jag ska gifta mig rikt!
C: Nej urs Becca, säg inte så! Du ska gifta dig för kärleken!


Jag försöker argumentera för pengarna men får inget gensvar från C som menar att pengar inte gör en lycklig.

Scenario
- Vad är det Becca, du ser lite deppig ut!?
- Mm, jag vann 10 mille på Lotto igår...
- Men stackare!

Troligt? Klart man blir glad av pengar!
Sen är det där med att jag ska gifta mig rikt ointressant då jag inte är serriös. OM jag nu bestämmer mig för att gifta mig, någon gång, är det självklart i kärlekens namn! Punkt. Känns bara gött att slänga ur sig när det är knapert;)


Jag har fått en tjänst i Vänge bland mina kära kollegor. Samma dag som jag blev erbjuden en tjänst på Hasselparken. Som jag brukar säga: ödets ironi!
Jag valde att jobba i Vänge före Hasselparken. Valde med magen och hjärtat. Men det gulliga priset jag får betala blev som lyder: jobba 8 helger på 12 veckor!
Det är två olika halvt sugiga rader som har slagits ihop, därav drömschemat.
Detta gäller januari - mars. Om jag får fortsatt efter det blir det annat schema.


Känns riktigt surt då jag inte ens hinner busa av mig innan jag börjar på schemat. Jobbar dagen innan jul, julafton, annandagen, nyårsafton, nyårsdagen. Sen börjar svinschemat.

Samtidigt är det jag som tackat ja (dock inte fullt medveten om schemat). Ser så hårt ut när man har schemat framför sig. Många långpass! Men 3 månader av mitt liv är en fjärt i urniversum. Känns ändå väldigt kul! Jag tutar och kör ba´! :) Blir bra med pengar (så bra som det kan bli när man jobbar inom vården)
Och att jobba helg är oftast riktigt trevligt. Man tar det lugna gatan, myser och äter massa snask.

Så ni som kommer jobba helg med mig får ursäkta om jag råkar ta med mig vinaren till jobbet för jag glömt att jag faktiskt inte är ledig helger längre;)





Tills vidare - I look to you my love

Rebecca


Kommentarer
Postat av: Laila

Du är så bra för Du är just Du Becca! Tycker om dig! Kram! :-)

2009-12-15 @ 21:48:16
Postat av: Becca

Jag tycker om dig också Lailis. Alldeless för mycket för att släppa över dig till natten. Jag ska nog komma på något;)



Kram!

2009-12-16 @ 23:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0