Rätt, fel eller ingetdera!

Ville bara förtydliga att jag inte försökte göra mig roliga på någons bekostnad i förra inlägget, om något så drev jag med mitt eget utseende.

Det är tydligen ett så himla känsligt ämne hurvida man kan kalla någon tjock/planka.

Det är ju lite svårt att reda ut det här då det är så att vi lever i en kultur där smalhet förknippas med skönhet, och övervikt klassas som fult. Därför anses det tydligen mer stötande att påpeka att någon är tjock än smal. Smal är ett eftersträvansvärt ideal och tjock är det inte.

"Smal" är väl kanske inte egentligen ett negativt laddat ord, men "planka" eller "anorexiafall" är det definitivt. Och alla "plankor" växer inte upp och blir "smala och vackra", precis som alla tjocka inte "blir av med babyhullet". Vem säger att det är bättre att få pikar för att man är för smal än att vara för tjock? Är väl lika hemsk oberoende av anledning.

Det kan hända att det är värre att vara tjock, men jag tror att man mår precis lika dåligt när man får höra en nedsättande kommentar om sitt utseende oavsett om det är att man är smal eller tjock.


Har numera köpt det faktum att jag faktiskt är jäkligt smal och kan därför ta det till en annan nivå där jag skämtar om det.
Som sagt, inge illa ment!





Natii natti på er gott folk!



Tills vidare - kalla det vad du vill

Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0