Sucker för kokos!


Något jag är väldigt svag för är kokos i alla dess former. Mat, godis, krämer, parfymer mm mm.
Jag tror att antingen gillar man det skarpt eller så gillar man det inte alls.

Det finns en liten hemmagjord röra som jag älskar att joxa ihop om vi har glass hemma!:)
Gjorde mig ett redigt lass alldeless nyss, så ny sitter jag här nöjd och belåten.


 


Ställ fram glassen lite innan och låt den mjukna (inte smälta), så att den inte är stenhård.
Blanda ihop riven kokos med O´boy eller kakao (smaksak). Häll detta över glassen och rör om ordentligt.
 Detta görs enklast en en plastskål. Ta sedan en glasskopa eller matsked och spola under varmt vatten. Då blir det enklare att forma glassen till små fina kulor som du sedan lägger upp i fina dessertskålar.
Toppa med hallon!

Smaklig måltid!



Tills vidare - ät mer

Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0