Fetto eller benrangel!?



En person som väger 75 kg och är 1,80 m lång har alltså ett BMI på 23.

 \frac {75}{1,80 \cdot 1,80} \approx 23 .








Ungefärliga gränser för vuxna:

UnderviktigIdealviktÖverviktFetmaDisclaimer:
Som alltid då man räknar ut personliga värden utifrån
matematiska formler ska man ta det hela med en nypa salt.
Se alla svar som indikation och inte som någon absolut sanning.
Glöm inte bort det sunda förnuftet!
< 1919-2526-30> 30



Räknade ut mitt BMI idag. Är ganska spännande faktiskt. Men det finns ju flera olika sätt att ta reda på liknande och det här "testet" är ju inget definitivt. Detta visar ju inte hur insidan mår med alla ådersförkalkningar, sabbad lever, benskörhet, högt blodtryck och allt vad det kan tänkas vara.

Jag vet att jag inte är i det bitigaste laget, och inte tusan är jag fet heller, så långt ifrån man kan komma. Smal är väl egentligen en ganska passande beskrivning kan jag tycka.  Men nu hamnade jag en bit under 19.

Jaaahapp. Då var man en benget (bonegoat) alltså!? ;)

Har perioder där jag äter lite mindre och är nog inne i en sån nu. Sen kan jag pendla ganska snabbt ett par kilon.
Snack om att jag ska äta mer är bara bullshit. För mig är det genetiskt.
Jag äter mer än de flesta, trycker i mig massa smaskiga onyttigheter utan att ens blinka:)




Men det gör inte mig så mycket.  Jag kan ta på mig rollen som benget och smälla i mig allt gott,  så får nån annan vara fet:)




Tills vidare - Rulla fram

Rebecca


Kommentarer
Postat av: Anonym

Otroligt roligt, verkligen.

2009-04-21 @ 22:18:06
Postat av: Anonym

Anar lite sarkasm där. Man kan inte alltid roa alla.

Alla tolkar på sitt sätt, inte meningen att vara elak.



Tack för kommentaren anyway! :)

2009-04-21 @ 22:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0