Dagen till ära!

Trots min tama inställning till årets valborg (eller sista april som man säger mer i Uppsala) så är det ju trots allt valborg! ! Det är något speciellt med valborg i Uppsala. Det är årets största studenthögtid!
Och självklart kliar det lite i både armar och ben på mig medans jag tänker på de alkoholpåverkade lyckliga själar som sitter ute i solen:)

Den sista april varje år rör sig så många som 100 000 personer på gatorna i Uppsala vilket gör Valborg till den största studenthändelsen i Europa och ett av de största evenemangen i Norden!


Själv har jag inlett min dag med fil och musli, lite godmorgon juice,en prilla, ABBA dunkandes ur högtalarna, och en hutt med Chi san! (naturligt uppiggande, inge alkohol till de arbetande!:)

Solen skiner, ABBA sjunger "gimme gimme gimme a man after midnight!" och jag undrar hur det ska gå när jag ska ta bussen till jobbet!? Tänkte på allt folkmyller. Fast vem fan vill ta bussen ut till Vänge på sista!? Haha.
Kanske får hjärtat skjutsa mig om jag ber lite snällt. Dom kör halvdag idag.

Nej ni, jag ska faktiskt lyckas städa undan och hoppa in i duschen.




Tills vidare - Kör hårt!!

Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0